✪ 10% PERSONALRABATT! ✪
✪ 10% PERSONALRABATT! ✪
Rabattkod:
CHECK4310
00
tim
00
min
00
sek
Klicka här!i
Meny

faq

Innehåll

  1. Mitt konto och nyhetsbrev
  2. Beställning
  3. Leverans och frakt
  4. Reklamation och retur
  5. Betalning
  6. Trygghet för kunden
  7. Rabatter och rabattkuponger
  8. Säkerhetsvillkor och säkerhetsgaranti
  9. Temavärldar och guider
  10. Kundservice

Mitt konto och nyhetsbrev

Hur registrerar jag ett konto?
Det är väldigt enkelt att skapa ett konto. Du klickar på fliken Mitt konto här eller uppe i högra hörnet på sidan. Om du fyller din varukorg med produkter och sedan går till kassan får du även där möjligheten att registrera dig. Varukorgen töms givetvis inte när du gör detta.

Vad är fördelarna med ett personligt konto?
Om du har ett personligt konto så sparas dina uppgifter (namn, adress, betalningsmetod m.m) så att du slipper mata in detta varje gång du vill lägga en beställning hos oss. När du har ett personligt konto kan du även använda funktioner som Önskelista och se dina tidigare beställningar.

Kan jag handla även utan ett registrerat konto?
Ja, det går alldeles utmärkt att handla utan ett registrerat konto. När du fyllt din varukorg med önskade produkter och går till kassan så fyller du i din e-postadress och postnummer och klickar sedan på fortsätt. Här får du fylla i dina uppgifter utan att registrera dig. För att få tillgång till betalningsmetoden Klarna Faktura måste du dock fylla i ditt personnummer. Detta är på grund av säkerhetsskäl.

Jag har glömt mitt lösenord - Vad ska jag göra?
Om du har glömt ditt lösenord går du till fliken Mitt konto längst upp till höger på sidan eller klickar på den här Länken. Där hittar du en flik för om du glömt lösenordet. Du fyller i din registrerade e-post och får då en länk skickad till dig där du enkelt ändrar ditt lösenord.
Skulle det trots detta inte fungera så ber vi dig att kontakta vår kundservice på mail via: info@pinkorblue.se

Hur ändrar jag leveransadress inför min beställning?
Logga in på Mitt konto och klicka sedan på Leveransadress och "Ändra" där du fyller i den adressen du önskar.

Hur ändrar jag min e-postadress eller lösenord?
Logga in på Mitt konto. Sedan väljer du fliken: "Lösenord och mail" och klickar på ändra.

Jag vill ta del av pinkorblues nyhetsbrev. Hur gör jag?
Vi skickar regelbundet ut nyhetsbrev via e-post där vi har speciella erbjudanden som kan intressera dig. Det kostar ingenting att prenumerera på vårt nyhetsbrev och heller ingenting att avregistrera sig. Du kan anmäla dig till nyhetsbrevet på denna Länk.

Jag vill avregistrera mig från nyhetsbrevet. Hur gör jag?
Då klickar du på den här Länken. Där fyller du bara i din e-postadress, väljer Avbeställ och skickar formuläret. Du får inget mail för att bekräfta att du avslutat prenumerationen. Och du kan närsomhelst påbörja den igen.

Beställning

Jag vill beställa från er - hur gör jag?
Du hittar alla våra produkter här på hemsidan. När du har hittat produkten eller produkterna du vill ha, så klickar du på "I varukorgen" bredvid produkten. Varan läggs då automatiskt i din varukorg. För att sedan gå till kassan och köpa produkten, så klickar du på varukorgen längst upp till höger på sidan. Här fyller du i alla nödvändiga uppgifter och betalinformation. Du kan betala via faktura, med kort, Paypal eller förskottsbetalning. Var noga att du väljer den betalningsmetod du önskar använda. Mer information om betalningsmetoder hittar du Här. När din beställning är mottagen så får du en bekräftelse via e-post med all information du behöver.

Vilka produkter har ni i ert utbud?
Pinkorblue har ett brett utbud av baby- och barnprodukter. Vi har över 45 000 produkter i vårt sortiment som är uppdelade i följande kategorier:


· Barnvagnar, bärselar och skötväskor
· Bilbarnstolar och cykelvagnar
· Vårdprodukter för mamma och barn
· Kostprodukter
· Barnrum
· Leksaker
· Baby- och mammamode


Vi har marknadens mest populära produkter från välkända och uppskattade märken till låga priser! Vi erbjuder alltid fri frakt när du handlar för minst 500 kronor! För beställningar mindre än 500 kronor tillkommer en fraktkostnad på 99 kronor.

Tips: Prenumerera på vårt Nyhetsbrev där vi regelbundet tipsar om speciella erbjudanden, exklusiva kampanjer och annan intressant information om nya produkter, samt unika rabattkuponger.


Hur hittar jag produkter i er butik?
Det finns flera enkla alternativ för att hitta varor hoss oss. Om du vet vilken produkt du letar efter kan du använda dig av sökrutan längst upp på sidan där du helt enkelt skriver in märket eller fulla namnet på produkten så hittar den matchande produkter åt dig. Du kan även gå via menyerna och undermenyerna på sidan för att navigera dig fram till den eller de produkter du vill kolla på. Det tredje alternativet är att kolla direkt på Märkessidan om du vet vilket märke du är ute efter.

Jag bor utanför Sverige - kan jag beställa från er ändå?
Tyvärr så levererar pinkorblue.se endast inom Sveriges gränser. Bor du exempelvis i Finland kan du inte beställa hos oss. Däremot så har vi systerbutiker i flera europeiska länder där du kan beställa ifrån om de finns i ditt land. Dessa butiker är: Belgien (pinkorblue.be), Danmark (pinkorblue.dk), Finland (pinkorblue.fi), Frankrike (roseoubleu.fr), Italien (pinkorblue.it), Nederländerna (pinkorblue.nl), Polen (pinkorblue.pl), Schweiz (baby-markt.ch), Tjeckien (pinkorblue.cz), Tyskland (babymarkt.de) och Österrike (baby-markt.at).

I nuläget levererar vi inte till Norge. För er som bor i Norge och som skulle vilja beställa från oss, så finns möjligheten att använda sig av Poste Restante (PR). Med Poste Restante kan man beställa till ombud som gränsar till Norge från Sverige. Mer om detta kan ni läsa Här.


Varan jag vill köpa är Tillfälligt slutsåld - När kan jag beställa den igen?
Om en vara är tillfälligt slutsåld kan du på produktens sida klicka på "Bevaka" där du sedan fyller i din e-postadress. Då får du ett e-mail så fort varan finns i lager igen.

Jag har redan lagt en beställning - Går det att lägga till produkter i efterhand till samma beställning?
Detta beror på hur långt din beställning har kommit i systemet. Kontakta vår kundservice så fort som möjligt via telefon eller info@pinkorblue.se med ditt beställningsnummer och de objekt som du önskar lägga till på beställningen så hjälper de dig vidare.

Jag vill avbryta/annullera min beställning - Hur gör jag?
Då skickar du oss ett e-postmeddelande så fort som möjligt med ditt beställningsnummer och ditt namn som säger att du vill annullera beställningen. Har varorarna redan skickats från oss går det inte längre att annullera beställningen.

Leverans och Frakt

Hur mycket kostar frakten?
Vi skickar alla våra paket med Postnord.

Varuvärde 500 kronor och uppåt: Vi bjuder på frakten.
Varuvärde upp till 499 kronor: Fraktkostnad på 99 kronor.

Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

Vi har en effektiv logistiklösning som gör att våra paket levereras inom 2-5 arbetsdagar efter det att paketet har skickats. Leveranstiden varierar beroende på vart i Sverige som du bor. När paketet skickas så skickar vi även en leveransbekräftelse till din mail. Där finner du kollinumret som du kan använda för att spåra paketet via Postnords hemsida


Jag fick inte hela min beställning! Varför?
För beställningar som innehåller mer än ett objekt kan det ske att leveransen delas upp i två olika försändelser. I det här fallet skickar vi två olika kollinummer till dig per mail, som du kan använda för att spåra paketen.

Det har gått mer än 5 arbetsdagar och jag har inte fått mina varor!
Vilken betalningsmetod valde du när du genomförde köpet? Förskottsbetalning tar längre tid än kortbetalning eller faktura då pengarna måste nå vårt konto först innan beställningen kan skickas. Om din beställning inte kommit fram så ber vi er kontakta vår trevliga kundtjänst så hjälper vi er vidare.

Är det möjligt att få ett spårningsnummer till min beställning?
Spårningsnummer får du alltid via mail när paketet skickas från oss.

Reklamation och retur

Jag vill ångra mitt köp och skicka tillbaka beställningen - Hur gör jag?
Du som kund har rätt att inom 14 dagar skicka tillbaka varor utan att ange orsak. Ångerrätten börjar gälla från den dag du mottagit den sista varan i din beställning. För att den ska gälla räcker det att meddelandet om att ångerrätten ska utnyttjas skickas till oss inom 14 dagar.

Såhär gör du:
1. Kontakta vår kundservice för mer information och eventuell fraktsedel
2. Fyll i retursedeln som kom med paketet (Om du inte har kvar den så kan du skriva en lapp med beställningsnumret på och lägga i paketet).
3. Paketera varan ordentligt tillsammans med retursedeln (Om du inte har kvar kartongen så måste en ny kartong köpas).
4. Lämna in paketet hos ett ombud
5. Spara kollinumret och behåll kvittot tills paketet har kommit tillbaka till oss.
Observera att ångerrätten inte gäller för använda varor. Om det är så att produkten har spår utav användning när den kommer tillbaka, så kommer den automatiskt att skickas tillbaka till avsändaren.

Jag har fått fel varor! Vad ska jag göra?
Vänligen skicka ett kort meddelande till oss via mail till info@pinkorblue.se och säg att du fått fel varor och uppge ditt beställningsnummer så hjälper vår kundtjänst dig med att skicka tillbaka paketet till oss.

Min produkt kom fram skadad eller defekt - Vad gör jag?
Du har givetvis rätt att reklamera produkten om den är defekt. Det är bra om du skickar ordernummer, artikelnummer på produkten, en kort beskrivning och bilder eller en kort film av den skadade produkten i användning. Detta för att vår reklamationsavdelning eller tillverkaren eventuellt ska kunna identifiera vad som är fel och om det går att lösa genom att skicka en reservdel. Annars får du skicka produkten till oss (givetvis på vår bekostnad) och ange om du vill annullera beställningen och få pengarna tillbaka eller ta emot ett annat objekt.

Betalning

Vilka betalningsmetoder finns det?
Vi erbjuder följande betalningsmetoder

• Klarna checkout
• Kortbetalning - Visa, Mastercard
• Faktura
• Direktbetalning med Internetbank
• Klarna Direkt

•  Förskottsbetalning
•  Paypal

Hur fungerar Klarna kortbetalning?
Vid val av kreditkortsbetalning kopplas du vidare till en krypterad sida där du får fylla i dina kortuppgifter. Om ditt kort är anslutet till 3D-Secure (Verified by Visa och MasterCard SecureCode) så kommer du automatiskt att skickas vidare för att godkänna transaktionen. Kontot belastas självklart först när beställningen är skickad. Skulle du ändra din beställning, dvs så att du får ett lägre belopp än i ursprungsbeställningen, så dras endast beloppet för varorna som skickas. Kortbetalning är enkelt och smidigt och innebär givetvis inga extrakostnader.

Hur fungerar Klarna Faktura?
Om du godkänner köpet utan att välja en betalningsmetod, så blir betalningsmetoden automatiskt Klarna Faktura. Fakturan skickas då ut per mail i samband med att paketet skickas. När köpet är genomfört så kan du även välja att få fakturan per post. Då tillkommer det en avgift på 5 kr. Om du skulle vilja förlänga betalningstiden med 10 dagar, så kan du ansöka om detta via Klarnas hemsida. Mer om detta kan du läsa Här.

Hur fungerar Klarna Direktbetalning?
När du väljer att betala med direktbetalning, väljer du din internetbank och skickas sedan vidare till inloggningssidan för internetbanken, där en sedvanlig verifiering via bankens säkerhetslösning sker (vanligtvis via bankdosa eller Mobilt BankID).

Hur fungerar Klarna Direkt?
Vid betalning via Klarna Direkt har man möjligheten att betala direkt vid köptillfället. Verifieringen sker då via ett Mobilt BankID och pengarna dras så snart varorna har skickats från butiken.

Hur fungerar förskottsbetalning?
Vid val av förskottsbetalning så skickar vi varan efter att vi har mottagit din betalning. Totalbeloppet ska då överföras till vårt svenska Danske Bank konto. I beställningsbekräftelsen som skickas till dig efter att du har genomfört ditt köp, hittar du beloppet, kontouppgifterna och ditt beställningsnummer. Beställningsnumret ska du skriva in som referens/meddelande till mottagaren. Detta för att vi ska veta att överföringen tillhör just dig. Om du inte får plats med hela numret kan du ta bort "SE" och endast ange siffrorna. Observera att det kan ta ett par bankdagar innan överföringen har kommit in till oss och tills vi har skickat paketet. 
Våra kontouppgifter är:

Bank: Danske Bank
Clearingnummer: 1220
Kontonummer: 0 142803
BIC/SWIFT: DABASESX
IBAN: SE 7312 0000 0001 2200 1428 03

Observera att det rör sig om en överföring till vårt konto hos Danske Bank i Sverige och INTE en Europa- / utlandsbetalning.

Hur fungerar betalning med Paypal?
Med PayPal kan du antingen betala med hjälp utav följande kontokort: Visa eller MasterCard, eller med hjälp av ett redan registrerat PayPal-konto.
När du väljer att betala med Paypal vidarekopplas din beställning till PayPal som hanterar och tar emot din betalning. Om du redan har ett registrerat PayPal-konto kan du använda detta för att betala utan att behöva mata in någon kontokortsinformation. Så snart vi får besked från PayPal om att din betalning har godkänts, skickar vi din beställning. Mer om Paypal kan du läsa om här: http://www.paypal.com/se/

Trygghet för kunden

Vad innebär certifieringen från Trygg E-handel?
Trygg e-handel är en samlingsorganisation av handelsbranchorganisationer som utfärdar certifieringar för att du som kund ska känna dig trygga att handla på nätet och lämna känsliga uppgifter och att vi levererar som vi ska. Vår certifiering från Trygg e-handel innebär att vi uppfyllt alla de krav och grundläggande punkter som krävs för att få stämpeln av organisationen. Vi vill att ni ska känna er trygga att handla hos oss och certifieringen intygar att så är fallet.

Du kan läsa mer om vad certifieringen innebär Här.

Vad är eKomi kundrecensioner?
eKomi är ett system där våra kunder lämnar recensioner efter de mottagit produkterna. Allt för att ni ska kunna ta del av vad våra riktiga kunder har tyckt om oss och våra tjänster. Det är endast verkliga, betalande kunder som kan lämna omdömen hos eKomi för att betyget varken ska kunna manipuleras positivt eller negativt. Du finner våra omdömen längst ned till vänster på sidan.

Rabatter och rabattkuponger

Jag har en rabattkupong jag vill använda. Hur gör jag?

Observera redan innan du går till kassan med dina produkter att du läst igenom villkoren för just den rabattkod du vill använda. Det kan hända att vissa märken inte täcks av koden eller att vissa villkor måste uppfyllas. Om du har en giltig produkt/produkter i varukorgen så anger du din rabattkod när du klickar på varukorgen och går till kassan. Rabatten dras då av automatiskt i kassan och du ser själv detta avdrag innan du slutför ditt köp.

Tänk på följande saker när du knappar in koden i fältet:
• Det får inte vara några mellanslag i texten
• Versaler och gemener måste betraktas
• Kraven för koden måste uppfyllas
• Rabatter kan inte bytas mot pengar
• Rabatter är överlåtbara
• Förlorade rabattkuponger ersätts ej

Hur tar jag bort en rabattkod jag redan aktiverat i kassan?
För att ta bort/inaktivera en kod du redan angett i kassan (men ej använt tidigare) så klickar du på "Ta bort" till höger om den inlösta koden.

Min rabattkupong fungerar ej. Vad ska jag göra?
Kontrollera följande: Har du uppnått minsta ordervärdet för kupongen? Hur länge är koden giltig? Har du uppfyllt kraven och giltiga produkter för koden? Borde det fungera trots detta? Kontakta vår kundservice på info@pinkorblue.se så kan vi undersöka om det är eventuellt systemfel och hjälpa dig att aktivera koden manuellt.

Säkerhetsvillkor och Säkerhetsgaranti

Vad innebär pinkorblues säkerhetsgaranti?
När du köper en bilbarnstol hos oss så har en grundläggande egenskap högsta prioritet – Säkerheten. Även vid små olyckor kan det uppstå mindre repor och skador på bilbarnstolen eller babyskyddet som samtidigt kan inkräkta på säkerheten.

Om oturen skulle vara framme så erbjuder vi att ta tillbaka alla bilbarnstolar och babyskydd med säkerhetsgaranti upp till 2 år från köpdatumet.

Hur tar jag del av säkerhetsgarantin?
Spara fakturan du får när du handlar en bilbarnstol på pinkorblue.se. De bilbarnstolar som bär säkerhetsgarantin känner du igen genom säkerhetsmärket. Du kan läsa mer om säkerhetsgarantin och ladda ned certifikatet Här.
Om olyckan är framme så skickar du skadeanmälan, certifikatet och din faktura till oss inom två år så garanterar vi ett kostnadsfritt utbyte.

* Säkerhetsgarantin gäller vid köp fr.o.m 21 juli 2014. Garantin gäller inte för produkter som är köpta före det. Garantin gäller ej för kategorin bälteskuddar.

Är mina uppgifter skyddade och säkra hos er?
Ja, vi sätter väldigt stort värde i att skydda dina uppgifter. Vi säkerställer detta genom att använda SSL 128-bitskod och säker, uppdaterad kryptering genom hela processen. Vi säljer inte dina uppgifter vidare till andra parter.

Var hittar jag de Allmänna villkoren för pinkorblue.se
Du hittar våra allmänna villkor Här.

Temavärldar och guider

Vad är temavärldar och guider?
Temavärldar är enkel och bra information kombinerat med tips och råd kring olika ämnen kring graviditet, småbarn och familj. Vi har skapat dessa temavärldar och fortsätter skapa nya kontinuerligt så att ni hittar all nödvändig information i olika ämnen på ett och samma ställe. Du hittar våra temavärldar på denna Länk.

Våra guider är djupdykande information in i olika ämnen som kan vara kluriga att förstå sig på – inte minst om det rör sig om första gången. Exempel på denna typ av ämnen är: barnvagnar och bilbarnstolar. Du hittar våra olika guider längst ned på sidan.

Kundservice

Jag har en fråga eller kommentar som jag vill lämna till er - Hur gör jag?
Nöjda kunder är väldigt viktigt för oss. Du kan enkelt kontakta vår kundservice via e-post eller telefon. För att vi ska kunna hjälpa dig så bra som möjligt är det bra om du beskriver ditt ärende så noggrannt som möjligt och uppge ditt beställningsnummer vid kontakt.

Hur och när når jag pinkorblue.ses kundservice?
Vår kundservice nås måndag-fredag mellan 09:00-16:00.

Telefonnummer: 08 – 50 92 69 96
E-mail: info@pinkorblue.se